بهترین کودک

آموزش تربیت صحیح فرزندان

بهترین کودک

آموزش تربیت صحیح فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

لیلا ارشد مدیرخانه خورشید و آسیب شناس اظهار داشت: فاصله گرفتن والدین از کودکان و رفتارهای سلطه جویانه و استبدادی منجر به ایجاد شکاف ارتباطی بین فرزندان و پدر و مادر می شود و پدید آمدن احساسات منفی نظیر ترس، تحقیر، اضطراب و استرس را به دنبال دارد.

آسیب های جدی وجود دارد که فرزندان را در این دوران تهدید می کند، هر فرد در سنین نوجوانی در موقعیت حساسی قرار دارد و باید مورد مراقبت و توجه ویژه قرار گیرد زیرا در صورت عدم توجه کافی، در رشد فرد اختلال ایجاد می شود و این بی توجهی منشاء احساس بی پناهی در اوست.

در مسأله تربیت، خانواده ها را از منظر برخورد والدین با فرزندان، می توان به سه گروه کلی تقسیم نمود:

الف. خانواده های مستبد(خودکامه): الگوی تربیتی در این خانواده ها، بر مبنای سخت گیری های بی مورد، تنبیه بدنی، دستورات پی در پی و انتظارات بی جا، عدم احترام به فرزندان، عدم توجه به احساسات و عواطف و اجاز? اظهار نظر به فرزندان در دستور کار قرار دارد.

ب:. خانواده های مداراگر: الگوی تربیتی در این خانواده ها، بر مبنای مدارای شدید و دادن آزادی عملافراطی به فرزندان، تسلیم در برابر خواسته هاشان، توجه بیش از حد به تمایلات و خواسته های فرزندان شکل گرفته است.

ج : خانواده های آزادمنش (معتدل): الگوی تربیتی در این خانواده ها، بر مبنای نظارت و کنترل دقیق بر رفتار فرزندان، تکریم و ارزش گذاری، استفاده از اظهار نظر ایشان، مشارکت دادن در تصمیم گیری ها با فرزندان، برخورد منطقی و مستدل، پرهیز از تنبیه بدنی، پذیرش فرزندان با نقاط ضعفشان، گوش دادن به سخنان فرزندان، اختصاص وقت مخصوصی برای فرزندان، احترام به توانمندی های ایشان و ابراز مداوم توجه و محبت به فرزندان شکل گرفته است.

اطلاعات بیشتر را با مراجعه به لینک زیر بخوانید:

آسیب های بی توجهی والدین به نواجوانان 

  • ۹۷/۱۱/۰۹
  • shiva alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی