بهترین کودک

آموزش تربیت صحیح فرزندان

بهترین کودک

آموزش تربیت صحیح فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آموزش نظم و انضباط از همان سنین پایین برای کودکان و نوجوانان بسیار ضروری است. بهترین کودک 14 راهکار را برای شما شرح خواهد داد تا بتوانید کودک با انظباطی تربیت کنید.

1-  الگوی خوبی باشید

بچه های ما از آنچه انجام می دهیم بیشتر از آنچه می گوییم تاثیر می پذیرند. آیا نسبت به خانه احساس تعلق می کنید؟ آیا خودتان وسائل را در جای درستشان قرار می دهید؟ آیا احساس مثبتی نسبت به انجام کارهای روزمره دارید؟ اگر جوابتان مثبت است پنجاه درصد مبارزه را برنده شده اید. بچه ها با تمام وجود مجذوب آنچه که ما انجام می دهیم می شوند. آنچه که ما به طور معمول انجام می دهیم تبدیل به اصول و ارزشهای بچه ها می شود.

2- قوانین روشن و مشخص داشته باشید.

این وظیفه شماست که برای کودکتان کاملا واضح بگویید که چه کارهایی را باید انجام دهد و چه کارهایی را نباید انجام دهد. انتخاب زمان مناسب ، برای شفاف سازی قوانین ، به عهده شماست . زمانی که شما بتوانید با آرامش و واضح صحبت کنید و فرزندتان آمادگی شنیدن و فهم و درک آن ها را داشته باشد.

3-در بحث ها معتدل باشید.

با کودکی که به حرف شما گوش نمی دهد و بحث می کند چگونه برخورد می کنید ؟ مراقب باشید که از بحث و جدل های بیهوده دوری کنید.

4- یک جای معین برای هر چیز و هرچیز در جای خودش
5-برای خودتان وقت بخرید.
6- در ابتدا کارها را با همکاری یکدیگر انجام بدهید
7-در اجرای قوانین جدی و پایدار باشید.

توضیحات کاربردی و موارد بیشتر را با مراجعه به لینک زیر بخوانید:

14 راهکار اصولی آموزش نظم و انضباط به کودکان و نوجوانان

  • ۹۷/۱۱/۱۰
  • shiva alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی